Sunday, April 4, 2010

Feel The Elegance

Čo vám napadne ako prvé pri slove elegancia? Ktorá osoba, či vec, vlastnosť a črta? Možno miesto, možno pocit... Pre mňa to je éra. Celá éra od 20. do 60. rokov minulého storočia. Silver Screen Stars, prvé modelky, naivné filmy. Všetky ženy v šatách (okrem Chanel, ale aj jej nohavicové kostýmy sú na Olympe elegancie), perly, podpätky, jemné účesy a ťažké parfumy. Muži v smokingoch, s náznakmi správania sa gentlemana, ...
Pôvab a rozkoš rokov minulých aj napriek vojnám zostávajú pre mňa snom. Snom, v ktorom by som rada ožila.

Okrem Audrey Hepburn, Brigette Bardot, Viviene Leigh & co. je tu jedna osoba, donedávna mnou dobre nepoznaná. Lisa Fonssagrives. Manželka Irvinga Penna, prevtelená elegancia a prvá supermodelka. Aristokratické držanie tela a tenké črty tváre pôsobili honosnejšie ako u samotnej Grace Kelly. Veľa o jej živote zatiaľ neviem, ale chcela som vám predstaviť to, čo pre mňa znamená vrchol elegancie a charizmy. Žena s veľkým Ž, s rúžom miesto lesku a pohľadom zatieňujúcim slová...

12 comments:

Betka said...

tak.. ako keby si mi čítala myšlienky! To čo si tu popísala je presne to, čo si predstavím pod pojmom elegancia.. roky, kedy by som chcela žiť! :) a mať chlapa gentlemana v obleku! =D

What the Street Wears said...

i love it *-*

Julia said...

krasne inspirujici prispevek, tyhle zeny dokazou nadchnout snad kazdeho!...........

Marija said...

čo sa mi na tej dobe páči je fajčenie s toľkou nonšalantnosťou a perly v spojení s červeným rúžom, to druhé je pre mňa znak najväčšej elegantnosti. Ale mne sa najviac páči obdobie po tom-také 70. až 80. roky , časy Davida Bowieho, Rolling stones a Bob Dylen. Éra rocku každého druhu...

Suzie said...

Nadherne fotografie, zvlast ta ctvrta odspodu se mi moc libi!

Foly D. Sante said...

ked sa povie elegancia predstavim si vzdy kratkovlase damy (asi koli tej Coco) s cigaretami a rukavickami

daisychain said...

these images are intense.

Lucy Hudec said...

Really nice collection!
Thanks

Mimi Filova said...

elegancia je krásna a vznešena ale nie každý ju vie nosiť :)

Lole said...

No do té doby bych se strašně chtěla podívat...nebo v ní rovnou žít....a být jednou takovou elegantní dámičkou...=D

Dee said...

ie fotky su uzasne ..:) ..najviac sa mi paci 2,3 a 4 zhora :)

Le Plee said...

4. foto brutál.